waiting staff
EsaMat
2006-08-19 01:06:24 UTC
Moi,

kuka muu osaa odotlella, kanattaa lähteä kakslauttaseen töihin. kai siitä
jop maksetaan. Itse olen hyvin experisoitunut odotteluun....

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=6459616&index=261&anchor=6459616
Jupe
2006-08-19 03:15:51 UTC
Post by EsaMat
[...]

Vitut siitä mitään makseta. Kakslauttaseen tullessa pitää varautua siihen,
että saattaa lentää pihalle milloin vain ja palkka voi jäädä silloin
saamatta. -Ihan millä tuulella Herra Isoherra sattuu sillä hetkellä olemaan.
Ja Kakslauttaseen ei kannata tulla ihan perse auki, vaan takataskussa pitää
aina olla rahat vähintäänkin paluulippuun kotipaikkakunnalle.
Ei tästä ole kovinkaan kauaa, kun eräs ulkomaalainen tyttö, suomea
taitamattomana ja rahattomana ihmetteli lumihangessa, että mitenkäs tässä
nyt näin kävi. Töitä piti olla pitkäksi aikaa ja palkkakin kohtuullinen. No,
kenkää kuitenkin tuli, eikä Herra Isoherra suostunut maksamaan edes siihen
saakka tienattua palkkaa tytölle, eikä tyttö olisi päässyt kotiinkaan ilman
avuliaiden ivalolaisten apua. Ainakin Helsinkiin maksoivat tytön lentoliput
ihan tuntemattomat ihmiset, jotka tunsivat sääliä ja sympatiaa tyttöä
kohtaan ja saattaa olla, että jos ihan oikein muistan, tyttö sai ihan
oikeita töitä jostain Etelä-Suomesta, ettei hänen tarvinnut ihan tyhjin
käsin lähteä Suomesta kotiinsa.
Kakslauttanen on perseestä!
EsaMat
Jupe
2006-08-22 00:02:02 UTC
Post by EsaMat
Niin, tarkoitin kylä huumoripalstaala tuota englannin
kieltä, eli 'waiying staff' ja 'previous waiting
Jep, sen kyllä tajusin. Mutta en millään voinut olla kirjoittamatta hieman
tosismiakin tuosta paskaläävästä nimeltä "Hotelli Kakslauttanen".
Enkä ole ainoa täällä, jota vituttaa oikein urakalla esim. tuon tytön
kohtelu paikan omistajan taholta.
Mika Pirhonen
2006-08-26 22:44:01 UTC
Post by EsaMat
Niin, tarkoitin kylä huumoripalstaala tuota englannin kieltä, eli 'waiying
staff' ja 'previous waiting experience and education'
Siinä vaiheessa vitsi on "hyvä", kun sitä aletaan selittää. Turhaan.

Vaikka olihan tuossa selityksessä sentään tahatonta huumoria; "waiying".

Mika.
Hantte
2006-08-26 23:13:44 UTC
Post by Mika Pirhonen
Post by EsaMat
[...]
Tyhmät nauraa vitsille kolmesti:
-kun se kerrotaan
-kun se selitetään
-kun se tajutaan
--
Hantte

So many fantastic colours, I feel in a wonderland
Many fantastic colours, makes me feel so good
Juha Ojaniemi
2006-08-27 02:24:35 UTC
Post by Hantte
-kun se kerrotaan
-kun se selitetään
-kun se tajutaan
Unohdit tuosta sen kerran, kun kertovat kuulemansa vitsin toisille.
Yleensä se sijoittuu tässä neljän kohdan listalla toiselle tai
kolmannelle kohdalle.
--
=8^#D# "8. Yleinen kieltolaki väkijuomien valmistuksen ja kaupan suhteen
aikaansaatava."
http://www.sdp.fi/index.php?mid=777
Mika Pirhonen
2006-08-27 15:27:59 UTC
Post by Juha Ojaniemi
Post by Hantte
-kun se kerrotaan
-kun se selitetään
-kun se tajutaan
Unohdit tuosta sen kerran, kun kertovat kuulemansa vitsin toisille.
Lisäksi tietystikin väärin. Ja selittävät sen sitten myös toki väärin.